• Waiting List
  • Tickets
  • Toegankelijkheid
  • Vervoer
  • Algemeen

Wat is de Waiting List?

Oranjebitter 2024 is uitverkocht. De Waiting List is de enige manier om op een veilige manier toch nog aan tickets te komen. Via de Waiting List kunnen kaartkopers hun ticket aanbieden aan de eerstvolgende op de wachtlijst. Op deze pagina lees je alle informatie hierover.

Op donderdag 25 april 12.00 uur gaat de Waiting List over op een ‘Live Waiting List’. Iedereen die op de Waiting List staat ontvangt hier automatisch een email over van Paylogic. Vanaf dat moment is de Waiting List een live-omgeving waarin aangeboden tickets willekeurig toegewezen worden onder de mensen die in de live-omgeving zijn.

Je ticket aanbieden via de Waiting List

Kun je niet meer naar Oranjebitter? Dan kun je je ticket aanbieden aan de eerstvolgende op de wachtlijst en zo je geld terug te krijgen. Volg hiervoor de volgende stappen:

• Ga naar je bevestigingsmail en klik op ‘Bestelling Beheren’.
• Selecteer jouw bestelling en kies voor ‘Verkopen’.
• Selecteer de tickets die je wil verkopen en klik op ‘Bevestig’.
• Zodra er een match is gemaakt met iemand op de wachtlijst die jouw ticket(s) over wilt nemen, ontvang je jouw volledige aankoopbedrag inclusief servicekosten terug via de betaalmethode gekozen voor het afrekenen van je bestelling.

Alleen de oorspronkelijke koper van de ticket(s) kan tickets terugbrengen. Heb je je ticket via een vriend gekregen? Dan zul je die vriend moeten vragen om jouw ticket te verkopen.

Een ticket kopen via de Waiting List

Oranjebitter is uitverkocht. Via de Waiting List worden teruggebrachte tickets op first come, first served-basis beschikbaar gesteld aan mensen op de wachtlijst.

Wil je je aanmelden voor de wachtlijst? Volg dan deze stappen:

• Ga naar deze link.
• Kies het ticket dat je wil aanvragen. Je kunt per e-mailadres maximaal 1 ticket aanvragen. Registreer je en rond je wachtlijst-aanvraag af. Je ontvangt een bevestigingsmail van Paylogic.
• Zodra jouw aangevraagde ticket beschikbaar komt, ontvang je van ons een e-mail. Hierna heb je 24 uur om jouw betaling te voltooien. Als je de betaling niet binnen 24 uur voltooit, wordt jouw reservering geannuleerd en beschikbaar gesteld aan de volgende op de wachtlijst. Jouw wachtlijst-aanmelding vervalt dan.

Op donderdag 25 april 12.00 uur gaat de Waiting List over op een ‘Live Waiting List’. Iedereen die op de Waiting List staat ontvangt hier automatisch een email over van Paylogic. Vanaf dat moment is de Waiting List een live-omgeving waarin aangeboden tickets willekeurig toegewezen worden onder de mensen die in de live-omgeving zijn.

Ik wil mijn teruggegeven ticket toch zelf gebruiken. Kan dat?

Je kunt het aanbieden van je ticket aan iemand in de wachtlijst nog annuleren als de betaling niet is voltooid binnen de gestelde betaaltermijn. Dit doe je door in jouw bestelling op “Terugtrekken” te klikken. Je ticket is dan weer beschikbaar in jouw orderomgeving en blijft geldig voor jou.

Hoe weet ik of mijn Waiting List-aanvraag succesvol is geplaatst?

Na het afronden van je wachtlijst-registratie ontvang je een e-mail van Paylogic met daarin de details van je verzoek. Check voor de zekerheid je spambox als je de e-mail niet binnen een uur hebt ontvangen.

Is het kopen van een ticket via de Waiting List veilig?

Ja, dit is de veiligste manier om alsnog aan een ticket te komen. De eerder uitgegeven ticket van de oorspronkelijke koper wordt ongeldig gemaakt en jij ontvangt een e-ticket met een nieuwe barcode die nog niet eerder is verstrekt. Hiermee heb je gegarandeerd toegang tot Oranjebitter Festival.

Op welke plek sta ik op de Waiting List?

Dat kunnen we je niet vertellen. Je ontvangt automatisch een bericht van Paylogic zodra je aan de beurt bent.

Ik ben te laat met het betalen van mijn Waiting List-bestelling of mijn betaling is mislukt. Wat nu?

Heb je je betaling niet afgerond binnen de in de e-mail van Paylogic gestelde termijn? Dan vervalt je plek in de wachtlijst en worden de tickets direct aangeboden aan de eerstvolgende op de wachtlijst. Let op dat een aanbod elk moment gemaild kan worden.

Als je betaling mislukt, heb je vanaf het moment dat je de betaling startte, 30 minuten de tijd om het opnieuw te proberen. Als je na 30 minuten nog geen betaling hebt afgerond, vervalt je wachtlijstverzoek.

Wil je alsnog gaan? Dan kun je jezelf opnieuw registreren voor een plek op de wachtlijst na het verlopen van de deadline of verlopen van de betaaltermijn.

Mobile Only Tickets

Oranjebitter maakt gebruik van Mobile Only Tickets. Je kunt jouw ticket(s) terugvinden via de knop ‘ticket(s) bekijken’ in de bevestigingsmail, waarna je in jouw MyOrder-pagina terechtkomt. De QR-Code is jouw toegangsbewijs en zal op 26 april zichtbaar zijn.

Ik heb tickets gekocht, maar deze zijn niet bijgevoegd bij de bevestigingsmail

Dat klopt, je tickets moeten eerst gepersonaliseerd worden. Je ontvangt een e-mail van Paylogic wanneer jouw tickets gepersonaliseerd kunnen worden.

Oranjebitter maakt gebruik van Mobile Only Tickets. Je kunt jouw ticket(s) terugvinden via de knop ‘ticket(s) bekijken’ in de bevestigingsmail, waarna je in jouw MyOrder-pagina terechtkomt. De QR-Code is jouw toegangsbewijs en zal op 26 april zichtbaar zijn.

Waarom moeten tickets gepersonaliseerd worden?

Dit vragen wij om ervoor te zorgen dat bezoekers niet de dupe worden van zwarthandel. Het personaliseren van ieder ticket maakt het voor zwarthandelaren significant lastiger om een ticket op de zwarte markt door te verkopen. Het op naam zetten van tickets is verplicht en bij de entree wordt gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

Hoe gaat het personaliseren in zijn werk?

Je ontvangt een e-mail van Paylogic wanneer jouw gekochte kaarten gepersonaliseerd kunnen worden. Het op naam zetten van tickets is verplicht en bij de entree wordt gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

Waarom ontvang ik mijn tickets de dag voorafgaand aan het festival?

Oranjebitter maakt gebruik van Mobile Only Tickets. Je kunt jouw ticket(s) terugvinden via de knop ‘ticket(s) bekijken’ in de bevestigingsmail, waarna je in jouw MyOrder-pagina terechtkomt. De QR-Code is jouw toegangsbewijs en zal op 26 april zichtbaar zijn. Dit doen we om zwarthandel en fraude tegen te gaan.

Ticket kwijt?

Via de link kun je jouw bestellingen makkelijk ophalen: account.paylogic.com/i-lost-my-tickets

Problemen met tickets?

Staat jouw vraag niet in de lijst hieronder? Neem dan contact op met https://customerservice.paylogic.com/hc/en-us

Naam op een gepersonaliseerd ticket wijzigen?

Wil je reeds gepersonaliseerde tickets op een andere naam zetten? Hiervoor hebben we een ‘naamwijzigingservice’. Deze service is te gebruiken tot 24 april 2024 en kost €3,-. Let op: de wettelijke eigenaar van het ticket verandert niet.

Volg dit stappenplan voor de Name Change. Je kunt deze activeren in je My Order omgeving (klik op ‘bestelling beheren’ in je bevestigingsmail om hier te komen).

Is het festival toegankelijk voor mensen met een beperking?

Oranjebitter Festival doet haar best om het festival toegankelijk te maken voor mensen met beperkingen. De meeste paden zijn toegankelijk met de rolstoel. Ook zijn er wc’s die toegankelijk zijn voor mensen met een rolstoel. Het is toegestaan een hulphond mee te nemen, zolang deze herkenbaar is. De ingang van het festival is goed toegankelijk met een rolstoel. Heb je wat extra ondersteuning nodig om een bezoek aan Oranjebitter Festival mogelijk te maken? Dan bekijken we graag samen met je wat de mogelijkheden zijn. Stuur hiervoor een mail naar info@oranjebitter-rotterdam.nl. We kunnen aanvragen behandelen tót 10 april.

Kolven

We snappen dat je als kersverse moeder geen zin hebt om in een Dixi te gaan zitten kolven. Bij de EHBO is er daarom een speciale kolfruimte inclusief een koeling ingericht. Dit is een rustige, veilige en schone plek is met stromend water en een stopcontact.

Kan ik mijn medicijnen meenemen?

Wil je medicijnen meenemen? Breng ons hiervan dan op de hoogte door een e-mail te sturen naar info@oranjebitter-rotterdam.nl. Het is mogelijk om medicijnen, speciale voeding of borstkolven achter te laten bij de EHBO-post.

Wat is de locatie van Oranjebitter Festival?

“Het festival vindt plaats in het Roel Langerakpark in Rotterdam. De ingang van het festival bevindt zich naast de atletiekbaan, aan de kant van Mevlanaplein. Google Maps: https://goo.gl/maps/A16pNYhTipYGf8Ry5

Met de deelscooter naar Oranjebitter

Rondom het festivalterrein worden gebieden gecreëerd om een deelscooter te kunnen parkeren. Bekijk via de app van jouw deelscooter waar deze gebieden zich bevinden.

Met de Pendelbus naar Oranjebitter

Koop een pendelbus ticket in de ticketshop om gebruik te maken van de Oranjebitter pendelbus; Op zaterdag 27 april rijden bussen tussen 14.00 en 00.30 uur continu op en neer tussen Rotterdam Centraal Station en de locatie van Oranjebitter Festival.

Met de fiets naar Oranjebitter

Pak vooral lekker de fiets! Dit is veilig, duurzaam en gezond. Navigeer naar het Mevlanaplein. Je vindt de fietsenstalling hier vlak naast de entree.

Kiss & Ride

Er is een Kiss & Ride aan de RFC-weg achter de Mevlana Moskee. Er is er duidelijke signing aanwezig, zodat je dit makkelijk kunt vinden.

Met de auto naar Oranjebitter

Parking tickets zijn tót vrijdag 26 april te koop in onze ticketshop. Één parking-ticket is geldig voor 1 personenauto op zaterdag 27 april.

Navigeer voor de parking naar de parkeerplaats bij Neptunus (Abraham van Stolkweg 31); dit is op de festivaldag duidelijk aangegeven. Scan het gekochte parking-ticket vanaf je telefoon bij één van onze medewerkers.

Belangrijk: De auto moet vóór 01.00 uur s’nachts na Oranjebitter Festival weg zijn.

Waar en wanneer is Oranjebitter Festival 2024?

Oranjebitter Festival 2024 vindt op zaterdag 27 april van 14.00 uur tot 23.00 uur plaats in het Roel Langerakpark in Rotterdam.

Entree is mogelijk tot 20.00 uur.

Is Oranjebitter buiten?

Oranjebitter vindt in de openlucht plaats in het Roel Langerakpark in Rotterdam. Het festival is grotendeels in de openlucht, enkele stages zijn (deels) overdekt.

Hoe oud moet je zijn voor Oranjebitter Festival?

De minimumleeftijd voor Oranjebitter Festival is 18 jaar.

Pers

Wil je een persaanvraag indienen? Dit kan door tussen 1 maart en 1 april een mail naar mailto:info@oranjebitter-rotterdam.nl te sturen waarin je aangeeft voor welk medium je werkt en op welke manier aandacht aan Oranjebitter Festival wordt geschonken.

Een onbeantwoorde vraag?

We helpen je graag! Stuur ons een mailtje op info@oranjebitter-rotterdam.nl en we komen snel bij je terug.

Mag ik tussendoor van het festivalterrein af?

Dit is helaas niet mogelijk. Vind je dat we een uitzondering moeten maken? Vertel ons dan meer over jouw situatie door ons te mailen op info@oranjebitter-rotterdam.nl.

Gehoorbescherming

Wees zuinig op je oren zodat je je hele leven kunt blijven genieten van muziek. Neem daarom je eigen oordoppen mee naar Oranjebitter Festival of koop ze op het terrein bij de barren.

Lost & Found

Ben je iets kwijt of heb je juist iets gevonden dat niet van jou is. Ga dan langs de info balie nabij de lockers. Gevonden voorwerpen worden verzameld en kunnen uitsluitend op zondag 28 april afgehaald worden bij de entree van het festival.

Hoe kan ik betalen op het festival?

We werken met een cashless systeem. Dit betekent dat je overal op het terrein kan betalen met pin; je hoeft dus geen munten meer te kopen. Mocht je toch met cash willen betalen dan kan dit doormiddel van cashcards die te koop zijn bij de info balie nabij de lockers.

Is roken toegestaan?

Het is alleen toegestaan om te roken in de open lucht. Dus niet in toiletten of locaties met een (tent)overkapping. We verkopen geen sigaretten op het terrein.

Zijn er lockers?

Er zijn kluisjes te huur op Oranjebitter Festival. Bestel je locker vooraf via de ticketshop, of op de dag zelf op het terrein. De lockers bevinden zich bij de festivalentree.

Locker gekocht?
Een dag voor het festival ontvang je een mail met het lockernummer en een pincode waarmee je de locker kunt openen.

Wat mag je niet meenemen naar Oranjebitter Festival?

• Drugs (zero tolerance)
• Eten/drinken
• Vuurwerk, wapens of andere gevaarlijke voorwerpen
• Brandbare voorwerpen
• Spraybus (haarlak, deodorant, spuitbussen, zonnebrand)
• Glas
• Paraplu’s
• Selfie sticks
• Professionele opname-apparatuur
• Walkie-talkies
• Flyers en ander promotiemateriaal
• Drones
• Kledingstukken die teksten of tekens bevatten die naar het oordeel van de organisatie aanstootgevend, discriminerend, beledigend of agressie- of onrust opwekkend zouden kunnen zijn voor anderen
• Laserpennen
• Pepperspray

Vragen op de festivaldag

Natuurlijk zijn we ook beschikbaar voor vragen op de festivaldag zelf. Stuur ons hiervoor een DM of e-mail info@oranjebitter-rotterdam.nl, of loop langs bij de info balie vlak naast de lockers. Hier kan je terecht met vragen over o.a. pendeldiensten, parkeren, recycle tokens en ons cashless systeem.